12

هشدار دکتر انصاری به وزارت ورزش وفدراسیون متولی، بازی فوتبال در شب قدر حرمت شکنی را کامل میکند و جای هیچ توجیهی نیست

  • کد خبر : 488
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
هشدار دکتر انصاری به وزارت ورزش وفدراسیون متولی، بازی فوتبال در شب قدر حرمت شکنی را کامل میکند و جای هیچ توجیهی نیست

به گزارش خبرنگار (سینا)، دکتر حمید انصاری فر در جلسه مدیریت بحران ورزش به وزارت ورزش وفدراسیون متولی هشدار دادند وگفتند بازی فوتبال در شب قدر حرمت شکنی را کامل میکند وجای هیچ توجیهی نیست وبا توجه به فرمایشات مراجع و روحانیت محترم  وسخنان اخیر رییس محنرم جمهور که در حاشیه هیات دولت، پیش بینی […]

به گزارش خبرنگار (سینا)، دکتر حمید انصاری فر در جلسه مدیریت بحران ورزش به وزارت ورزش وفدراسیون متولی هشدار دادند وگفتند بازی فوتبال در شب قدر حرمت شکنی را کامل میکند وجای هیچ توجیهی نیست وبا توجه به فرمایشات مراجع و روحانیت محترم  وسخنان اخیر رییس محنرم جمه۰-۹۲۲۲۲۸۰۰۱۳۷۴۹۵۹۳۱۳_irannaz_comور که در حاشیه هیات دولت، پیش بینی به موقع و اقدام پیشگیرانه از تداخل مسابقات مهم ورزشی با مناسبت ها و مراسم مورد احترام جامعه را توصیه نمود.

حال مهم اینست خبر تازه  از راه رسیده اما برای وزارت ورزش وفدراسیون فوتبال خبرقدیمی  «بازی برگشت ایران و ازبکستان روز هجدهم ماه رمضان سال آتی و همان شب قدر در تهران برگزار می شود!»
فدراسیون ایران بر خلاف همتایان عربستانی از مسئولان نخواسته که تاریخ عزاهای عمومی یا مراسم خاص در تقویم ملی را جابجا کند و مثلا شبیه آنچه در ۱۵ روز ابتدایی ذی الحجه برای میزبانی سعودی ها در مسابقات فوتبال پیش بینی شد، دارای معافیت شود. همتای ایرانی سعودی ها هیچ تدبیری برای رهایی از برگزاری مسابقاتی در این سطح آن هم در شب های خاص و مقدس برای شیعیان نکرده و حالا چنین معضلاتی در جامعه ایجاد شده است.

بر اساس برنامه اعلامی فیفا ـ که ۲۲ فروردین ماه سال جاری در اختیار فدراسیون فوتبال ایران قرار گرفت ـ بازی تیم های ملی ایران و ازبکستان در روز ۱۳ ژوئن ۲۰۱۷ برابر با ۲۳ خرداد ماه ۱۳۹۶ برگزار می شود؛ یعنی روز ۱۸ رمضان ۱۴۳۸ که اولین شب قدر رمضان پیش رو به حساب می آید.

قاعدتا آنها خواهند گفت مگر می شود که دو بازی خانگی پیاپی یک تیم در تاریخ های خاص تقویم آن کشور و ملت قرار گیرد و آنها در اعتراض قبلی مورد دوم را ندیده باشند؟!

بررسی روزهای دیگر تاریخ اعلامی در ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ یعنی شش ماه قبل نشان می دهد که بازی دیگر تیم ملی ایران هم در روز مهمی برگزار می شود.

ایران در ۲۳خرداد میزبان دیدار مهمی مقابل ازبکستان است. هفتمین دیدار ایران در مرحله گروهی که حتما تکلیف تیم صعود کننده را تا حدود زیادی مشخص خواهد کرد. با این همه این دیدار در اولین شب قدر برگزار خواهد شد. تداخل مسابقه ملی با یکی از روزهای ماه رمضان یک طرف ماجراست ـ که قابل برنامه ریزی است ـ اما برگزار شدن مسابقه قبل و بعد از اذان مغرب یک طرف ماجرا و البته مراسم شب قدر هم طرف دیگر ماجرا.

مسابقات لیگ برتر ایران در سال هایی که با ماه رمضان تداخل داشت، همیشه پس از اذان مغرب برگزار می شد. با این همه ساعت برگزاری بازی ایران و ازبکستان ۱۹:۰۰ و قبل از اذان مغرب است اما اگر قرار به برگزاری مسابقه در ساعات پس از اذان باشد، مشکلاتی برای برگزاری مراسم شب قدر به وجود می آید. مسائل امنیتی مراسم های آیینی همیشه به صورتی بوده که همزمانی یک مسابقه فوتبال صدهزارنفری را مشکل می کند.

اینجا باید به عدم توانایی فدراسیون در مسائل بین المللی و دیپلماسی ورزشی اشاره کرد که پس از شکست خوردنمان در ماجرای بازی با تیم‌های عربستانی در کشور ثالث، نتوانستیم تاریخ‌های برگزاری بازی‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را بررسی کنیم تا مصادف با چنین ایامی نباشد و اگر بود برای تغییر آن کمی تلاش کنیم.

در پایان با بیانی شفاف، تذکر داد جریاناتی در وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال  خواسته یا ناخواسته، موجب بی‌دقتی و بی‌نظمی وحرمت شکنی ها میشود و اثرات سوء آن، در وهله اول متوجه  کمرنگ کردن اعتقادات مردم و ایجاد بستر برای تهاجم فرهنگی  در کشور میشود . جلوگیری  و پیش بینی به موقع و اقدام پیشگیرانه از تداخل مسابقات مهم ورزشی با مناسبت ها مذهبی مورد احترام مردم امری ضروریست، لذا با توجه به حرمت شکنی اخیر از حرمت شکنی بعدی جلوگیری شود ،  با در اختیار گرفتن مشاورین مجرب و توانا نسبت به گزارش فوق، موارد مطروحه را بررسی فرموده و نتیجه آن رامردم اعلام فرمایید.

 

 

لینک کوتاه : https://seina.ir/?p=488

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.