17

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکرهای کتبی و شفاهی خود خواهان تغییر تاریخ برگزاری مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی، رسیدگی به موضوعات ورزشی و

  • کد خبر : 299
  • ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکرهای کتبی و شفاهی خود خواهان تغییر تاریخ برگزاری مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی، رسیدگی به موضوعات ورزشی و

سلیمی افزود: در موضوع FATA باید شفاف سازی شود، مقرر شده بود وزیر امور اقتصادی و دارایی در این زمینه به مجلس گزارش دهد، نکته دیگر این که در بحث قراردادهای IPC (قراردادهای نفتی) در تعطیلات مجلس این موضوع ابلاغ شده است. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: در بحث خریدهای کشور باید […]

سلیمی افزود: در موضوع FATA باید شفاف سازی شود، مقرر شده بود وزیر امور اقتصادی و دارایی در این زمینه به مجلس گزارش دهد، نکته دیگر این که در بحث قراردادهای IPC (قراردادهای نفتی) در تعطیلات مجلس این موضوع ابلاغ شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: در بحث خریدهای کشور باید مشخص شود که قانون اساسی و مجلس دور زده شده است یا خیر و این که باید این موضوع شفاف شود که در واردات بحث انتقال فناوری رعایت شده است و نکته دیگر این که در بحث واگذاری ساخت نیروگاه ها باید مشخص شود انتقال فناوری ها تا چه حد رعایت شده است؟

وی همچنین خواهان اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان شد و اظهارداشت: با توجه به تصویب قانون علیه ایران در مجلس آمریکا باید ما نیز به موضوع اقدام متقابل که قانون آن در مجلس مصوب شده است، توجه اساسی داشته باشیم.

محمد کاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس نیز در تذکر شفاهی خود خواهان حل مشکلات حوزه انتخابیه اش شد.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی گفت: شرکت بیمه مرکزی ایران با همکاری یک شرکت آلمانی اقدام به نصب برنامه ای نرم افزاری کرده است که متاسفانه به جای استفاده از نیروی متخصص داخلی از کشورهای دیگر این محصول خریداری می شود.

وی تصریح کرد: این نرم افزار دارای حفره امنیتی هستند که باعث سوء استفاده جاسوسی خواهد شد و به معاون اول رییس جمهوری به عنوان فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی درباره استفاده از نیروی داخلی تذکر می دهم.

ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس در تذکری با استناد به ماده ۴۰ و ۴۱ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعضای کمیسیون ها براساس تجربه و مدارک تحصیلی انتخاب نشدند.

وی با تاکید بر این که کار کمیسیون اصل ۹۰ طبق اصل نودم قانون اساسی رسیدگی به شکایات قوای سه گانه است، گفت: فعالیت این کمیسیون خاص و مهم است از این رو موضوع حقوق های نجومی باید در کمیسیون اصل نود بررسی و رسیدگی شود.

عضوکمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان این که هنوز پرونده ای از هیأت رییسه در خصوص حقوق های نجومی به این کمیسیون ارجاع نشده است، یادآور شد: در صورت امکان این اقدام باید صورت بگیرد تا تخلفات صورت گرفته بررسی و نتایج به دستگاه قضایی ارائه شود.

**تذکر ۶ نماینده به سخنگوی دولت

به گزارش ایرنا، اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با قرائت تذکرهای کتبی نمایندگان گفت: جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد، احد آزادی خواه نماینده ملایر، حسن نوروزی نماینده رباط کریم، احمدسالک کاشانی نماینده اصفهان، محمد دهقانی نماینده طرقبه و حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده میمه به رییس جمهوری درباره برخورد جدی به سخنگوی دولت درباره حفظ احترام مراجع عظام تقلید و دخالت نکردن در مسایلی که در تخصص و صلاحیت ایشان نیست، شدند.

وی تصریح کرد: قرجه طیار نماینده مردم گنبدکاووس در تذکری خواهان توضیح وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره برخی تصمیمات عجولانه درپی اقدام دولت برای قطع حقوق های نجومی مدیران ارشد بانک ها و دستگاه ها که سبب کاهش مزایا و تسهیلات قانونی کارمندان بانک ها که سبب بروز نارضایتی در این قشر شد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس افزود: مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم به همراه ۵۵ نماینده دیگربه وزیر ورزش و جوانان تذکر دادند که ضروری است تاریخ مسابقه بین ایران و کره جنوبی به غیر از روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) انتقال یابد.

وی همچنین گفت: امیر خجسته به وزیر امور خارجه درباره لزوم تحرک دستگاه دیپلماسی برای مقابله با لجن پراکنی آل سعود در منطقه تذکر داد.

مسعود پزشکیان نایب رییس مچلس که ریاست ساعاتی از جلسه علنی را برعهده داشت با اعلام پایان جلسه علنی روز یکشنبه،جلسه بعدی مجلس را روز سه شنبه آینده اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://seina.ir/?p=299

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.