12

پیشنهادهای سرپرست فدراسیون ورزش های دانشگاهی برای توسعه ورزش همگانی در دانشگاه و جامعه

  • کد خبر : 141
  • ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۰:۱۹
پیشنهادهای سرپرست فدراسیون ورزش های دانشگاهی برای توسعه ورزش همگانی در دانشگاه و جامعه

سرپرست فدراسیون ورزش های دانشگاهی و مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم با ارائه پیشنهادهای خواستار تغییر نگرش در نحوه ارائه واحدهای تربیت بدنی یک و دو شد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی به نقل از سایت «خبرگزاری دانشجو»، محمدپورکیانی، مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم و سرپرست فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی […]

سرپرست فدراسیون ورزش های دانشگاهی و مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم با ارائه پیشنهادهای خواستار تغییر نگرش در نحوه ارائه واحدهای تربیت بدنی یک و دو شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی به نقل از سایت «خبرگزاری دانشجو»، محمدپورکیانی، مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم و سرپرست فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی در خصوص ورزش همگانی و جایگاه آن در نشست شورای ورزش همگانی که در وزارت ورزش برگزار شد، گفت: انتظار داریم وزارت ورزش در بحث تامین بودجه ورزش همگانی در ادارات تربیت بدنی دستگاه های اجرایی از سوی سازمان ها و ادارات مختلف از ما هدایت کنند چرا که سازمان ها معتقدند که بودجه همگانی را به وزارت ورزش اختصاص می دهند و مبلغی را برای ادارات تربیت بدنی خود در نظر نمی گیرند.

وی در ادامه افزود: نکته دیگری که باید یادآوری کرد این است که متاسفانه در لیست فدراسیون های که شامل حمایت وزارت ورزش در بودجه ورزش همگانی شده اند، نام فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی دیده نمی شد.

پورکیانی تاکید کرد: وزارت بهداشت بخش عمده ای از یارانه ها را به سلامت اختصاص داد و این انتظار می رود که آنها بخشی از این بودجه را در وزارت ورزش برای پیگیری ورزش همگانی اختصاص دهند.

وی همچنین بر نبود تعریف واحد از ورزش همگانی تاکید کرد و گفت: امروزه می بینیم که آمارها و ارقام مختلفی در مورد ورزش همگانی اعلام می شود و لازم است تا شاخص های تعریف از ورزش همگانی مشخص شود.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم گفت: نکته دیگری که در بعد ورزش همگانی باید مدنظر قرار گیرد این است که آیا دستگاه های مرتبط با ورزش همگانی در تعیین تکالیف خود دخالت داشته اند؟ چرا که ممکن است آنها مواردی را مدنظر داشته باشند که در سازمان خود لزوم اجرایی آن وجود دارد البته معتقدیم کسانی که در این شورا حضور داشته اند دانشگاهی بوده اند و با مشکلات ورزش دانشگاهی آشنا بوده اند.

وی همچنین یادآور شد: لازم است تا در توسعه ورزش همگانی توجه به بخش صنعت و معماری مدنظر قرار گیرد و وسایل ورزشی ساده و ارزان در اختیار دانشجویان و افراد مختلف جامعه قرار گیرد.

پورکیانی در پایان به واحد تربیت بدنی یک و دو اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا به جای اجباری بودن این واحدها، دانشجویان را به سمت ورزش همگانی سوق دهیم و در این موضوع آسیب شناسی شود به علاوه ورزش های بومی- محلی نیز باید در رشته تربیت بدنی به جای اختیاری، اجباری شود تا دانشجویان در این حوزه نیز آمادگی کافی را نیز داشته باشند.

لینک کوتاه : https://seina.ir/?p=141

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.