14

معاون رییس جمهوری از تمایل نخبگان علمی برای بازگشت به کشور خبر داد

  • کد خبر : 230
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲:۲۵
معاون رییس جمهوری از تمایل نخبگان علمی برای بازگشت به کشور خبر داد

‘سورنا ستاری’ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگارسینادر شهرکرد در خصوص اعلام بازگشت تعدادی از نخبگان خارج از کشور افزود: در سفری که رییس جمهوری به نیویورک داشت، تعدادی از نخبگانبرای بازگشت به کشور اعلام آمادگی کردند. وی تصریح کرد: برنامه های تدوین شده برای ایرانیان خارج از کشور بسیار مفصل است و […]

‘سورنا ستاری’ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگارسینادر شهرکرد در خصوص اعلام بازگشت تعدادی از نخبگان خارج از کشور افزود: در سفری که رییس جمهوری به نیویورک داشت، تعدادی از نخبگانبرای بازگشت به کشور اعلام آمادگی کردند.

وی تصریح کرد: برنامه های تدوین شده برای ایرانیان خارج از کشور بسیار مفصل است و یکی از نقاط عطف این برنامه ها دیداری بود که نخبگان با رییس جمهوری در نیویورک داشتند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: بیشتر نخبگان ایران در آمریکا و کانادا حضور دارند و برای تعطیلات ژانویه امسال نیز تعداد از نخبگان به ایران آمدند.

ستاری گفت: هدف، تنها سکونت نخبگان در کشور نیست بلکه ایجاد و گسترش همکاری بین المللی نخبگان داخل و خارج از کشور است.

به گفته وی، در شش ماهه اخیر تعدادی از نخبگان برای بازگشت به کشور اعلام آمادگی کرده اند و مراحل آن هم اکنون در حال طی شدن است.

وی، از ایجاد مکانیزم جذب نخبگان خارج از کشور خبر داد و گفت: این مکانیزم از روز شنبه هفته آینده اجرایی می شود و انجام آن راهکار مهمی برای بازگشت نخبگان به کشور است.

رییس بنیاد ملی نخبگان در پاسخ به سووال دیگر خبرنگار ایرنا مبنی بر تجارت ایده ها و تجاری سازی ایده ها نیز گفت: در بخش صادرات دستاوردهای فناوری و پژوهشی گامهای بلندی برداشته شده است.

ستاری یادآور شد: در گیاهان دارویی و صادرات آن از کشور هم اکنون اتفاقات بسیار خوبی در کشور افتاده است.

به گفته وی، در بخش هوا و فضا نیز بحث صادرات مطرح است و هم اکنون زمینه بهره گیری از فناوری غیر نظامی هوا و فضا فراهم شده و کارگروههایی نیز در این زمینه تشکیل شده است.

به گزارش سینا، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر به شهرکرد از پارک علم و فناوری استان دیدن و با محققان و پژوهشگران چهارمحال و بختیاری دیدار و گفت وگو کرد.

لینک کوتاه : https://seina.ir/?p=230

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.