16

مجمع عمومی هیات های ورزشی دانش آموزی در همه استان ها تشکیل می شود

  • کد خبر : 176
  • ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۳
مجمع عمومی هیات های ورزشی دانش آموزی در همه استان ها تشکیل می شود

      به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از آموزش و پرورش گلستان، ‘فرشید ارمیان’ در گرگان اظهار کرد: برای استقرار حقوقی، تشکیلاتی و ساختاری فدراسیون ورزشی، سیاست معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بر راه اندازی هیات هایورزشی در سراسر استان ها، با هدف ظرفیت سازی و استفاده از ظرفیت سایرین […]

fedrasion

 

 

 

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از آموزش و پرورش گلستان، ‘فرشید ارمیان’ در گرگان اظهار کرد: برای استقرار حقوقی، تشکیلاتی و ساختاری فدراسیون ورزشی، سیاست معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بر راه اندازی هیات هایورزشی در سراسر استان ها، با هدف ظرفیت سازی و استفاده از ظرفیت سایرین به ویژه وزارت ورزش و جوانان در جهت اعتلایورزش دانش آموزی است.

وی افزود: از آن جایی که سیاست های هر دو وزارت یکی است، در قدم اول کیفیت بخشی فعالیت ها، جلب مشارکت و همچنین تفویض اختیار به استان ها را انجام داده و سپس از طریق نظام استعدادیابی، زمینه توسعه ورزش قهرمانی در سطح کشور را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا تفاهم نامه ای بین آموزش و پرورش و ورزش و جوانان در چهار محور منعقد شده که در پی آن استعدادیابی ورزشی، یکپارچه سازی مسابقات در سطح کشور، آموزش نیروی انسانی، ایجاد انگیزه و افزایش دانش معلمان تربیت بدنی در زمینه های داوری، کلاس های آموزشی و … را در پی داشت.

وی یادآور شد: پس از تهران و آذربایجان شرقی، گلستان سومین استانی است که مجمع ورزشی در آن تشکیل شده و با تشکیل این مجمع در همه استان ها تا پایان سال ۹۳، زمینه انتخابات فدراسیون در سال ۹۴ فراهم می شود.

رییس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور همچنین در اولین نشست مجمع عمومی هیات های ورزشی دانش آموزان گلستان، با اشاره به ایجاد معاونت تربیت بدنی و سلامت در ساختار وزارت آموزش و پرورش، گفت: نگاه ما به ورزش در مدارس، توسعه فعالیت های همگانی و تربیت بدنی است.

ارمیان افزود: در نهایت با تاسیس فدراسیون ورزشی مدارس و عضویت آن در مجامع بین المللی و پس از طی فراز و نشیب هایی، امروز سیاست آموزش و پرورش، استقرار حقوقی، تشکیلاتی و ساختاری فدراسیون در سطح کشور است.

وی اضافه کرد: با تعریف یک سازمان و ساختار ورزشی امیدواریم بتوانیم از تمام ظرفیت های استانی به نحو احسن استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد:ساختار شکل گرفته بر اساس ساختار المپیکی و منشور المپیک بوده و در نتیجه تمام برنامه ها به صورت گروهی شکل می گیرد.

ارمیان افزود: مجمع هیات های ورزشی بالاترین رکن تصمیم گیری برای فعالیت های ورزشی دانش آموزی در سطح استان هاست.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان نیز با تأکید بر اهمیت تربیت بدنی در توسعه و رشد جامعه، سلامت جسم و رضایت از زندگی را عامل مهمی در توسعه عنوان کر و گفت: توسعه در هر جامعه ای در گرو توسعه انسانی و داشتن انسان های رضایتمند و تواناست.

‘محمدرضا وطنی’ افزود: توجه به تربیت بدنی، توجه به انگیزه و رضایت بخشی افراد جامعه است و باید در این راه علاوه بر تربیت جسمانی، به تعهد و رشد اخلاق نیز توجه شود.

وی، هماهنگی تربیت با طبیعت افراد را از عوامل مهم در استعدادیابی دانست و اضافه کرد: استعدایابی در مدارس باید به شکل صحیح و کاملا اصولی انجام شود و لازمه آن داشتن مربیان ورزشی آگاه و متخصص است.

وی با اشاره به اهمیت مسابقات در ایجاد نشاط و هیجان در دانش آموزان، بر توجه به اصول درس تربیت بدنی و رسالت آن در آموزش و پرورش تأکید کرد و افزود: تربیت بدنی عاملی است که می تواند بقیه عوامل تربیتی را تحت تأثیر قرار داده و اجرای مسابقاتورزشی عاملی برای شناخت بهتر استعدادها و تقویت روح و روان و جسم دانش آموزان باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش گلستان نیز استعدادیابی ورزشی را از مسائل زیربنایی در ورزش کشور دانست و تأکید کرد: ورزش در آموزش و پرورش پراهمیت است زیرا همه دانش آموزان در سنین آشناسازی و شکل گیری ورزشی هستند و توسعه ورزش در آموزش و پرورش قطعا زمینه توسعه ورزش به طور عام در جامعه را فراهم خواهد کرد.

‘محمد بهشتی’ با اشاره به اهداف تشکیل هیات های ورزشی دانش آموزی، آن را عامل گسترش و توسعه فعالیت ها و مسابقات ورزشی در سطوح مختلف عنوان کرد و افزود: درس تربیت بدنی برای پرورش قوای جسمانی و زیبایی شناسی در آموزش و پرورش گنجانده شده و در بعد سالم سازی و آشناسازی با ویژگی های شخصیتی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی در ادامه گفت:معلم ورزش علاوه بر این که باید سرفصل های آموزشی و درسی تربیت بدنی را به شکل گسترده در مدرسه پیگیری نماید، بحث مسابقات ورزشی را نیز در کنار آن برای ایجاد انگیزه، شادی و نشاط دانش آموزان و راه یابی و استعداد یابی به تیم های بالاتر ادامه دهد.

در پایان این نشست، تقویم اجرایی مسابقات ورزش دانش آموزان استان گلستان در سال تحصیلی جاری مورد تصویب مجمع قرار گرفت و انتخاب هیات رئیسه به رئیس هیات ورزش دانش آموزی استان واگذار شد.

لینک کوتاه : https://seina.ir/?p=176

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.