18

تشییع پیکر جانباز بهمن گلبارنژاد دوچرخه سوار پارالمپیکی

  • کد خبر : 433
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۶:۰۳
تشییع پیکر جانباز بهمن گلبارنژاد دوچرخه سوار پارالمپیکی

مراسم تشییع و خاکسپاری بهمن گلبارنژاد از ورزشگاه یادگار امام(ره) شهر شیراز برگزار و پیکر این جانباز قهرمان در دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شد. به گزارش سینا  صبح امروز مراسم تشییع و خاکسپاری بهمن گلبارنژاد از ورزشگاه یادگار امام(ره)  شهر شیراز برگزار و پیکر این جانباز قهرمان در دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شد. مراسم […]

مراسم تشییع و خاکسپاری بهمن گلبارنژاد از ورزشگاه یادگار امام(ره) شهر شیراز برگزار و پیکر این جانباز قهرمان در دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شد.

به گزارش سینا  صبح امروز مراسم تشییع و خاکسپاری بهمن گلبارنژاد از ورزشگاه یادگار امام(ره)  شهر شیراز برگزار و پیکر این جانباز قهرمان در دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شد.

مراسم بزرگداشت ورزشکار آسمانی قهرمان جانباز گلبارنژاد نیز  از ساعت ۱۴ تا ۱۶ امروز با حضور مقامات کشوری، استانی و ورزشکاران در حسینه عاشقان ثارالله واقع در بلوار پاسداران برگزار می‌شود.

به گزارش سینا بهمن گلبارنژاد متولد ۱۳۴۷ بود و به دلیل جنگ با خانواده به شیراز مهاجرت کرده و بیشتر اقوام او در اصفهان و همدان ساکن هستند.او در سال ۱۳۶۷ در یکی از عملیات‌های والفجر روی مین می‌رود و پای چپش تا زانو را از دست می‌دهد و پس از ۳ سال محرومیت و معلولیت، از سال ۱۳۷۰ به ورزش وزنه‌برداری روی می‌آورد و در مدت ۱۵ سال موفق به دریافت ۱۲ طلا و یک مدال نقره جهانی می‌شود.

گلبارنژاد پس از آسیب دیدگی از ناحیه کتف، وزنه‌برداری را کنار می‌گذارد و مدتی مربی تیم وزنه‌برداران جانباز و معلول می‌شود و در این مدت هم به صورت تفریحی دوچرخه‌سواری می‌کند تا اینکه در سال ۱۳۸۵ متوجه اعزام دوچرخه‌‌سواران برای مسابقات شده و با کسب امتیاز لازم موفق می‌شود وارد تیم ملی دوچرخه‌سواری شود.

این جانباز و قهرمان در مسابقات فسپیک ۲۰۰۶ مدال نقره، در بازی‌های آسیایی گوانگجو ۲۰۱۰ مدال برنز و در مسابقات پارآسیایی مالزی ۲۰۱۲ مدال طلا به دست آورده است. بهمن گلبارنژاد در پارالمپیک لندن ۲۰۱۲  تنها دوچرخه‌سوار ایرانی بود که به مسابقات راه یافته بود و به گفته خودش در آن زمان تازه بیماری همسرش تشخیص داده شده بود و همین بر عملکردش تاثیر گذاشت.

او در لندن در بخش جاده ماده سرعت به خط پایان نرسید و در ماده تایم تریل نیز مسابقه را آغاز نکرد و در بخش پیست در ماده ۱ کیلومتر با زمان ۱ دقیقه و ۱۴ ثانیه و ۲۴۵ هزارم ثانیه هجدهم شد.

بهمن گلبارنژاد در دی ماه سال گذشته در مسابقات انتخابی تیم ملی دوچرخه‌سواری معلولان برای حضور رقابت‌های جهانی دوچرخه سواری ایتالیا اول شد و در اسفند ماه موفق شد سهمیه خود را در پارالمپیک تثبیت کند.

لینک کوتاه : https://seina.ir/?p=433

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.