23

بزرگترین زورخانه بسیج در کرمانشاه احداث شد

  • کد خبر : 241
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲:۵۲
بزرگترین زورخانه بسیج در کرمانشاه احداث شد

حشمت الله آرایشی مسئول هیئت پهلوانی و زورخانه ای سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه در گفتکو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان تربیت بدنی بسیج درباره ساخت این زورخانه توضیحات بیشتری داده است. *ایده ساخت بزرگترین زورخانه بسیج در کرمانشاه از کجا شکل گرفت؟ تصمیم برای ساخت زورخانه ثارالله به سال ۹۰ بر می گردد. در […]

حشمت الله آرایشی مسئول هیئت پهلوانی و زورخانه ای سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه در گفتکو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان تربیت بدنی بسیج درباره ساخت این زورخانه توضیحات بیشتری داده است.

*ایده ساخت بزرگترین زورخانه بسیج در کرمانشاه از کجا شکل گرفت؟

تصمیم برای ساخت زورخانه ثارالله به سال ۹۰ بر می گردد. در این سال در جریان سفر مقام معظم رهبری به استان، در حضور ایشان گروهی از باستانی کاران بسیجی به اجرای حرکات باستانی پرداختند. رهبر معظم انقلاب هم در سخنانشان در این مراسم بر اهمیت ورزش پهلوانی و زورخانه ای تاکید کردند. ایشان در بخشی از سخنانشان فرمودند:« من حالا نگاه می کردم به همین ورزش باستانى؛ به قول قدیمى‌ها، این نیم‌گودى که اینها اجرا کردند، پر از ابتکار بود. خب، ما گودهاى ورزش باستانى را در دوران جوانى دیدیم؛ مکرر، همه جا، همه جور؛ یک روش ثابت و مستقرى داشت، همیشه و همه جا هم همان تکرار میشد. البته بد هم نبود، خوب بود، اما این همه نوآورى در آن نبود.امروز من مى‌بینم که این جوانها همان پایه‌هاى ورزشىِ قدیمى را گرفته‌اند، این را با انواع و اقسام ابتکارها و زیبائى‌ها و ظرافتها مُذهّبش کردند، خراطى کردند، نقاشى کردند، یک چیز زیبائى از آب درآوردند؛ این ابتکار است.»

*یعنی تاکید مقام معظم رهبری بر این ورزش سبب شد تا این زورخانه احداث شود؟

بله، پس از صحبت ها و تاکید ایشان بود که به سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، ساخت زورخانه در محلی که باستانی کاران در حضور رهبر انقلاب به اجرای برنامه پرداختند،را پیشنهاد دادیم. به هر حال کرمانشاه از قدیم الایام مهد پهلوانان بوده و نام این استان توام با جوانمردی و پهلوانی بوده است.
*و این پیشنهاد با موافقت سردار نقدی قرار گرفت و ساخت این زورخانه آغاز شد؟
بله، با حمایت های ویژه رئیس سازمان بسیج مستضعفین احداث یک زورخانه برای استفاده بسیجیان و به خصوص ورزشکارانی که در حضور مقام معظم رهبری به اجرای حرکات باستانی پرداختند شروع شد که جمعه گذشته و در سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) مورد بهره برداری قرار گرفت.همچنین سردار ریحانی فرماندهی محترم سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه هم حمایت و پشتیبانی خوبی از ساخت این زورخانه به عمل آوردند.

* درباره زورخانه ثارالله که بزرگترین زورخانه بسیج است توضیح بیشتری می دهید؟

این زورخانه در مساحت ۱۳۰۰ متر بنا شده استو با توجه به امکاناتی که دارد در نوع خودش در غرب کشور در ردیف بهترین زورخانه های کشور قرار می گیرد.

*بسیج در حال حاضر چند زورخانه در استان کرمانشاه دارد؟

با زورخانه ای که افتتاح شد الان دو زورخانه وی‍ژه بسیجیان فعال است و دو زورخانه هم در سطح یگان های سپاه راه اندازی شده است و علاقمندان بسیجی از این امکانات استفاده می کنند.

*برنامه ای برای احداث زورخانه جدید دارید؟

برای فراگیر کردن ورزش باستانی در سطح استان، در نظر داریم با مساعدت و قولی که از مسئولان گرفته ایم یک زورخانه در شهرستان سر پل ذهاب که میزبان راهیان نور است احداث کنیم.

لینک کوتاه : https://seina.ir/?p=241

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.